Els Open 60 utilitzen el vent com a forma de propulsió, i això els permet ser autosuficients a l’hora de fer la volta al món amb un mínim cost energètic.
Els Open 60 són vaixells d’un sol pal amb una gran superfície vèlica que proporciona molta velocitat, especialment amb vents portants (vents de popa). Porten al voltant de 10 veles, que inclouen una major i un gènova, un gènova petit, una trinqueta, diferents turmentins i una sèrie d’espinàquers i veles de través de diferents pesos, per tal de poder adaptar-se a totes les condicions de vent i mar.
La forma o disseny final de cada vela ve determinat pel seu laminat i els materials que hi intervenen, que són fibres tipus aramides, carboni, polietilens o polièsters. El component bàsic dels films és el polièster que, amb l’ajut de les coles, fa el laminat final prou resistent. Però hi ha factors naturals que no es poden evitar i que són els que malmeten i afecten les veles durant el seu ús. Aquests són els raigs UV del sol, les fortes ràfegues de vent de les borrasques que els navegants troben al seu pas, la salinitat de les aigües oceàniques i, molt especialment, la humitat i les temperatures extremes.
En el video* de l'edició anterior de la Barcelona World Race que teniu a continuació podeu veure els material que s'utilitzen en la fabricació de les veles i quines veles s'utilitzen en cada ocasió
*Audio del vídeo en català
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada